bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

Zmiana zawodowa ico

Zmiana zawodowa tematem najnowszej książki wydanej przez Instytut Badań Edukacyjnych

Zmiana zawodowa. Wielkie wysiłki w imię niepewnych efektów to etnograficzny opis doświadczeń ludzi, którzy zmienili miejsce pracy i branżę. Książka powstała w oparciu o wielogodzinne wywiady pogłębione. Autorami są Michał Danielewicz i Kamila Hernik z Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
path1 ico

Path2Integrity: jak uczyć rzetelności naukowej?

25 lutego o godz. 11:00 rozpocznie się kolejny darmowy webinar z cykl „Dialogi Path2Integrity”. Głównym tematem będą kwestie związane z wdrażaniem szkoleń z zakresu rzetelności i etyki badań naukowych w Europie. Więcej
ludzie ico

Prognoza zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego

Minister Edukacji i Nauki ogłosił prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy. Prognoza została przygotowana w oparciu o dane zebrane i opracowane m.in. przez ekspertów Instytutu Badań Edukacyjnych Więcej
path1 ico

Path2Integrity: rzetelność badawcza ważna jak nigdy dotąd

Zachęcamy do korzystania z innowacyjnego rozwiązania edukacyjnego promującego rzetelność badawczą, przygotowanego w ramach międzynarodowego projektu Path2Integrity, w którym bierze udział Instytut Badań Edukacyjnych. Nad kursem online pt. „Rzetelność badawcza z P2I” (Learning P2I )” patronat objęła Mariya Gabriel, komisarz europejska ds. Innowacji, badań naukowych, kultury, edukacji i młodzieży. Więcej
zintegrowana strategia ico

Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030: Rada Ministrów zatwierdziła część szczegółową

Dokument został opracowany w wyniku szerokich konsultacji, rekomendacji raportu „Strategia Umiejętności OECD: Polska” oraz m.in. założeń Nowego Europejskiego Programu na rzecz Umiejętności. W prace nad ZSU zaangażowane były ekspertki i eksperci IBE. Więcej
Spotlight on VET PL 2019 ico

Kształcenie i szkolenie zawodowe w Polsce – w pigułce

Broszura opisuje w syntetyczny sposób kluczowe elementy i organizację polskiego systemu kształcenia i szkolenia zawodowego, a przygotowana została przez IBE w ramach projekty ReferNet Polska. Więcej

TALIS

 

Opis projektu

TALIS (Teaching and Learning International Survey) jest pierwszym międzynarodowym programem badawczym ukierunkowanym na badanie środowiska uczenia się i warunków pracy nauczycieli. Jest to wspólne przedsięwzięcie rządów, konsorcjum międzynarodowego, OECD i związków zawodowych nauczycieli państw stowarzyszonych. W Polsce za koordynację ostatniej edycji badania odpowiadał Instytut Badań Edukacyjnych.

Cel badania

TALIS:

  • ma na celu dostarczenie informacji na temat nauczycieli, nauczania i wpływu, jaki nauczyciele mają na proces uczenia się uczniów, w tym – informacji do międzynarodowych porównań systemów edukacyjnych,
  • umożliwia nauczycielom i dyrektorom szkół wniesienie swojego wkładu w analizę sytuacji w oświacie oraz rozwój polityki edukacyjnej, poprzez wyrażenie własnego zdania w sprawach takich, jak: możliwości rozwoju zawodowego, przekonania i praktyki w zakresie nauczania, ocena pracy nauczycieli i informacja zwrotna od dyrektorów i nauczycieli, a także innych zagadnień dotyczących kwestii przywództwa i zarządzania szkołą, klimatu szkoły.

pozwala poszczególnym państwom zidentyfikować inne kraje stojące przed podobnymi wyzwaniami, a ponadto umożliwia wyciąganie wniosków z przykładów polityki edukacyjnej w nich stosowanej

Więcej informacji na stronie projektu

Aktualności

  • 25 czerwca 2014 został opublikowany raport międzynarodowy z badania TALIS. W Polsce przygotowany został raport krajowy, zawierający główne wnioski z badania. Raport oraz inne materiały można pobrać z zakładki "Do pobrania". Jeszcze raz dziękujemy przeszło 10 tys polskim nauczycielom i ok. 500 dyrektorom za wysiłek włożony w udział w tym badaniu. Niebawem rozpoczniemy wysyłkę papierowej wersji raportu do szkół - uczestników badania.
  • Badanie TALIS 2013 na terenie Polski dobiegło końca. W sumie wzięło w nim udział 87,1% szkół podstawowych (168 spośród 194 wylosowanych; w tym 98% wylosowanych nauczycieli), 99,5% gimnazjów (195 spośród 195 wylosowanych; w tym 96,7% wylosowanych nauczycieli), 83,1% szkół ponadgminazjalnych (162 spośród 195 wylosowanych; w tym 96,1% wylosowanych nauczycieli). Wszystkim respondentom serdecznie dziękujemy za udział w badaniu!
  • Na głównej stronie badania opublikowaliścimy trzy niezależne filmy instruktażowe pokazujące jak logować się i jak wypełnić kwestionariusz on-line, dla szkół podstawowychgimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
  • Spośród wylosowanej próby respondentów do 3.04.2013 w badaniu udział wzięło: szkoły podstawowe: 270 nauczycieli i 10 dyrektorów; gimnazja: 2270 nauczycieli i 115 dyrektorów; szkoły ponadgimnazjalne: 260 nauczycieli i 12 dyrektorów;
  • Dotychczas udział w badaniu zadeklarowały 452 szkoły, w tym 135 szkół podstawowych, 186 gimnazjów 131 szkół ponadgimanzjalnych [stan na 11.03.2013]. 11 lutego rozpoczęliśmy wysyłanie pierwszych kwestionariuszy i materiałów promocyjnych do szkół.
  • W "Dyrektorze Szkoły" 1/2013 ukazał się obszerny wywiad z prof. Rafałem Piwowarskim "Międzynarodowe badanie pomoże lepiej poznać pracę dyrektorów podstawówek i liceów"
  • W "Głosie Nauczycielskim" z 2 stycznia 2013 ukazał się wywiad z prof. Rafałem Piwowarskim "Nauczyciel w centrum uwagi"  (9MB, pdf)
  • W styczniu rozpoczęła się rekrutacja do badania głównego TALIS 2013.

Harmonogram

Badania TALIS odbywają się w cyklu pięcioletnim. Pierwsza edycja została zorganizowana w 2008 roku.

TALIS 2008

Badanie główne przeprowadzone zostało w okresie październik-grudzień 2007 w krajach półkuli południowej, a w krajach półkuli północnej - marzec-maj 2008.

TALIS 2013

harm

Wyniki badań

TALIS 2008  |  Pobierz raport

TALIS 2013  |  Pobierz raport

Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, praca z klasą, wykorzystanie nowoczesnych technologii – to główne potrzeby szkoleniowe polskich nauczycieli. 94 procent uważa, że należy uczyć dzieci samodzielnego myślenia, jednak wyróżnia ich lepsza dyscyplina na lekcjach. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami opracowanymi przez IBE.

Kontakt

ZESPÓŁ BADAŃ NAUCZYCIELI

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Telefon: 22 24 17 100

Ministerstwo Edukacji NarodowejMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018