bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

innoform ico

IBE partnerem konferencji INNOFORM

Już 20 kwietnia br. rozpoczyna się największa w Polsce konferencja dedykowana branży narzędziowo-przetwórczej. Podczas trzech dni wypełnionych spotkaniami i dyskusjami nie zabraknie także tematów związanych ze Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji. Więcej
grafika 100 1001

Konkursy na stanowiska nauczycieli w Szkole Europejskiej w Brukseli i w Luksemburgu

Minister Edukacji i Nauki ogłosił konkursy na kandydatów na stanowiska w Szkołach Europejskich. Więcej
fot kk 2

Halo, tu Ziemia! Rozmowa z Katarzyną Kalinowską-Sinkowską o nauce, fake newsach i pożytkach z wątpliwości

Obserwujemy wysyp fake newsów i teorii, które doskonale udają dyskurs naukowy, opakowane są w pseudonaukowy język i podają spreparowane lub anegdotyczne dowody, które imitują dowody naukowe – mówi dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska, ekspertka Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
Forum IR Logowww ico

ZSK nominowany do Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2021

Projekt „Wsparcie rozwoju ZSK…” realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych został nominowany do Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2021. Więcej
grafika KONFERENCJA IT ico

Konferencja “Praca w branży IT, czyli Z(y)SK na bazie umiejętności”

Wystąpienia ekspertów, panel dyskusyjny, wirtualne targi umiejętności poświęcone branży IT – to wszystko 28 kwietnia 2021 podczas organizowanej przez Instytut Badań Edukacyjnych konferencji “Praca w branży IT, czyli Z(y)SK na bazie umiejętności”. Więcej
153610154 3513684072189249 5722951556211783948 o

Ruszyła ogólnopolska kampania „Kwalifikacje 2025+”

Inicjatywa „Kwalifikacje 2025+” ma na celu wsparcie uczniów i studentów w nabywaniu dodatkowych kwalifikacji umożliwiających im lepszy start na rynku pracy oraz promocję idei uczenia się przez całe życie. Bezpłatne vouchery na przystąpienie do certyfikowanych egzaminów VCC otrzyma w sumie 1000 uczniów i studentów. Patronat nad wydarzeniem objął Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej

Tylko 3% rodziców uczniów sześcioletnich w I klasie zmieniłoby decyzję

Czytelnik artykułu redaktora Artura Grabka pod tytułem „MEN selekcjonuje dane” (Rzeczpospolita z dnia 14.08.2013) otrzymał informację w dużej mierze nieprawdziwe. Dlatego wyjaśniamy, co naprawdę napisał prof. Krzysztof Konarzewski w swojej analizie badania CBOS z 2011 r.

Nie jest prawdą, że wyniki badania pilotażowego przeprowadzonego przez Pedagogium Wyższą Szkołę Nauk Społecznych (na próbie kilku szkół) potwierdzają wyniki badania CBOS, (przeprowadzonego na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej), jakoby połowa rodziców sześciolatków żałowała posłania dziecka do szkoły. Z badania CBOS wynika, że tylko 3% rodziców, którzy posłali sześciolatka do I klasy, gdyby znowu miało podejmować decyzję na temat swojego dziecka, zdecydowałoby inaczej, podczas gdy spośród tych, którzy posłali sześciolatka do szkolnej zerówki, decyzję zmieniłoby 9%.

Badanie pilotażowe przeprowadzone przez Pedagogium to zupełnie inne badanie niż badanie CBOS, służyło sprawdzeniu narzędzia badawczego, dlatego jego wyników nie można uogólniać. Badanie CBOS jest wiarygodne, bo przeprowadzone na reprezentatywnej grupie rodziców.

Redaktor Grabek zniekształcił wyniki analizy prof. Konarzewskiego, niekiedy nawet zmieniając ich sens.

Nie jest też prawdą, że rodzice dzieci, które uczęszczają do zerówki znacznie częściej są zadowoleni z opieki nad dzieckiem niż rodzice pierwszoklasistów. Prawdą jest, że rodzice pierwszoklasistów są nieco mniej zadowoleni z opieki niż pozostali rodzice, przy czym odsetek rodziców mających poważne zastrzeżenia nie przekracza 2 proc. (czyli poniżej błędu pomiaru).

Podobnie, nie jest też prawdą, że rodzice sześciolatków, którzy posłali swoje dziecko do zerówki, są bardziej zadowoleni z pracy nauczyciela niż ci, którzy posłali swoje dziecko do szkoły. W opracowaniu prof. Krzysztofa Konarzewskiego odnośny wykres jest opatrzony uwagą: „ta różnica nie jest statystycznie istotna”, co nie pozwala na uogólnienia.

Gazeta powołuje się na opinię prof. Krzysztofa Konarzewskiego, pracownika Instytutu Badań Edukacyjnych, który przeprowadził analizę danych zebranych przez CBOS w ramach badania opinii rodziców dzieci urodzonych w latach 2004–2007. Wypowiedzi profesora nie były autoryzowane.

Ministerstwo Edukacji NarodowejMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

 

  POLITYKA PRYWATNOŚCI
  RODO
COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018 DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI SERWISU