Komisja Edukacji, Nauki i Młodzieży 26 stycznia 2024 r. zajęła się wynikami badania PISA 2022 – Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów, jednego z najważniejszych badań edukacyjnych, od lat realizowanego w Polsce przez Instytut Badań Edukacyjnych. W trakcie posiedzenia analizowano wpływ zmian w systemie edukacji w ostatnich latach na wyniki polskich uczniów.

Minister Edukacji po raz kolejny ogłosił prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy. Prognoza ma pokazywać kierunki, w jakich powinna rozwijać się oferta szkolnictwa branżowego i stymulować oferty szkół prowadzących kształcenie zawodowe.

W Centrum Cyfryzacji Edukacji i Nauki IBE przy ul. Nowogrodzkiej w Warszawie, we wtorek 6 lutego 2024 r. odbyła się konferencja z udziałem dyrektora IBE Macieja Jakubowskiego, sekretarz stanu w MEN Katarzyny Lubnauer oraz podsekretarz stanu w MNiSW Marii Mrówczyńskiej. Konferencja związana była z audytem finansowym w pionie cyfryzacji IBE.

Konferencja „Praca 4.0” poświęcona jest trendom, zjawiskom i rozwiązaniom, które wkrótce zdominują polski i europejski rynek pracy. Organizatorzy konferencji podkreślają wpływ cyfrowej i zielonej transformacji na modele pracy, jak i ewolucję pojęcia work-life balance.

Poprawa jakości wsparcia dzieci i młodzieży - to główny temat spotkania w MEN podsekretarzy stanu: Izabeli Ziętki i Pauliny Piechny-Więckiewicz z przedstawicielami projektów ukierunkowanych na podniesienie jakości wsparcia dzieci i młodzieży w rozwoju i uczeniu się. W wydarzeniu uczesticzyły ekspertki Instytutu Badań Edukacyjnych.

NASZE BADANIA