Jak wykorzystać wiedzę o mózgu w edukacji?
-
01 Pażdziernika 2020
Zachęcamy do zapoznania się z raportem „Neuronauka i edukacja: Przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki” autorstwa dr Paula Howard’a-Jones’a z uniwersytetu w Bristolu (UK). Raport został właśnie przetłumaczony na język polski.

W raporcie znalazły się interesujące zagadnienia i odpowiedzi na pytania takie jak:
- Czy nastolatki mogłyby osiągać lepsze wyniki w nauce, gdyby pozwolono im rano dłużej spać?
- Jak nowe technologie mogą (pozytywnie i negatywnie) wpłynąć na proces uczenia się?
- Czy "Gimnastyka Mózgu" działa i czy ćwiczenia fizyczne mogą pomóc w lepszym uczeniu się?
Raport zawiera też obszerną wiedzę z zakresu poznania matematycznego, nauki czytania oraz wiele innych ciekawych zagadnień.
Polskie tłumaczenie oryginalnego raportu dr Paula Howard’a-Jones’a zostało przygotowane przez dr Krzysztofa Ciporę (Loughborough University, UK), dr Annę Bereś (UJ), Ewę Międzobrodzką (Vrije Universiteit Amsterdam)
i Justynę Płachetkę (SWPS). Recenzentem naukowym tłumaczenia był prof. Włodzisław Duch (UMK).
Pełen raport „Neuronauka i edukacja: Przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki” i jego podsumowanie dostępne są pod tym
linkiem.