Kongres Edukacji Pozaformalnej już za nami!

Jak rozwijać swój biznes edukacyjny w epoce rewolucji cyfrowej? Jak szybko zaistnieć na rynku online i pozyskać klientów? Między innymi na te pytania odpowiedzi szukali uczestnicy Kongresu Edukacji Pozaformalnej, który odbył się 18-19 września w Warszawie. Na imprezę mocną reprezentację wysłał także Instytut Badań Edukacyjnych.

Była to już czwarta edycja Kongresu Edukacji Pozaformalnej, największej branżowej imprezy gromadzącej przedstawicieli podmiotów zajmujących się wspieraniem idei uczenia się przez całe życie. Tegoroczna edycja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem w branży edukacyjno-zawodowej. W Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych Uniwersytetu Warszawskiego zgromadzili się tłumnie reprezentanci firm szkoleniowych i doradczych, uczelni oraz instytucji publicznych, a także osoby zajmujące się zawodowo coachingiem i mentoringiem. Uczestnicy mogli posłuchać jednego z kilkudziesięciu wystąpień, wziąć udział w licznych debatach z udziałem ekspertów lub też obejrzeć stoiska wystawiennicze. Dyskutowano m.in. o rozwoju kompetencji menadżerskich, zarządzaniu strategicznym oraz mapowaniu kwalifikacji i efektów uczenia się. Zaprezentowano także laureatów konkursu “innowacja Edukacyjna Roku 2019”.

Eksperci IBE o edukacji pozaformalnej

Pierwszego dnia Kongresu wśród prelegentów znaleźli się eksperci Instytutu Badań Edukacyjnych: Leopold Będkowski, Barbara Fijałkowska, Michał Rostworowski i Iwona Gmaj, która opowiadała o biznesowym sensie procesu walidacji - jednego z najważniejszych elementów Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK). Goście Kongresu mogli również wziąć udział w warsztatach poświęconych ZSK i walidacji lub zapoznać się z materiałami na temat cyfrowych narzędzi Systemu na stoisku wystawienniczym prowadzonym przez IBE. Drugiego dnia Kongresu Instytut reprezentował Maciej Tauber, który wziął udział w debacie na temat rozwoju kompetencji menadżerskich.

Zintegrowany System Kwalifikacji

 Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) to odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku pracy i w gospodarce. Ma służyć podniesieniu poziomu kapitału ludzkiego w Polsce poprzez opisanie, uporządkowanie i zebranie różnych kwalifikacji w jednym, powszechnie dostępnym rejestrze – Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji. Jak pokazują doświadczenia innych krajów europejskich, wprowadzenie podobnych rozwiązań skutkuje wzrostem liczby osób zainteresowanych formalnym potwierdzeniem swoich kompetencji oraz podnoszeniem kwalifikacji. Skorzystają więc na tym wszyscy: pracownicy, pracodawcy oraz różne organizacje branżowe. Koordynacją prac i wsparciem merytorycznym w zakresie wdrażania systemu zajmuje się Instytut Badań Edukacyjnych, na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej realizując cztery pozakonkursowe projekty związane z ZSK.

Galeria

NASZE BADANIA